3 superhelppoa proteiiniaamiaista – näillä poltat rasvaa!

Nämä proteiinipitoiset aamiaisherkut syntyvät käden käänteessä.

Jos haluat polttaa tehokkaammin rasvaa päivän aikana, satsaa jo aamulla proteiinipitoiseen ateriaan. Runsaalla ja ravitsevalla aamupalalla käynnistät aineenvaihduntasi.

Kokeile näitä helppoja aamiaisvaihtoehtoja:

1. Juusto- ja kasvisomeletti: 270 kcal, 21,7g proteiinia

Kaksi kananmunaa: 12,6 grammaa proteiinia, 143 kcal
Muutama viipale (noin 30 grammaa) juustoa: 6,9 grammaa proteiinia, 104 kcal
Kolme keskikokoista sientä ( esim. herkkusientä): 1,7 grammaa proteiinia, 12 kcal
Yksi luumutomaatti: 0,5 grammaa proteiinia, 11 kcal

2. Jogurttia, hedelmiä ja pähkinöitä: 309 kcal, 23,8g proteiinia

170 grammaa kreikkalaista jogurttia: 18 grammaa proteiinia, 100 kcal
1,2 dl mustikoita (pakaste): 0,5 grammaa proteiinia, 42 kcal
10 viinirypälettä: 0,4 grammaa proteiinia, 34 kcal
Kourallinen manteleita: 4,9 grammaa proteiinia, 133 kcal

3. Terveyssmoothie: 312 kcal, 21.7g proteiinia

1 pieni banaani: 1,1 grammaa proteiinia 90 kcal
150 grammaa kreikkalaista vaniljajogurttia: 15 grammaa proteiinia, 85 kcal
Viisi mansikkaa (pakaste): 0,4 grammaa proteiinia, 19 kcal
1 rkl mantelivoita (luontaistuotekaupoista): 3,5 grammaa proteiinia, 95 kcal
70 g raakaa pinaattia: 1,7 grammaa proteiinia, 14 kcal

Lähde: Fitsugar

(MTV LIFESTYLE)

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • masterchef2 (002)
      MasterChef Suomi

      MasterChef-keittiön valtaavat amatöörikokit! Satojen hakijoiden joukosta valitut, Suomen parhaat kotikokkaajat havittelevat liekinkuumaa MasterChef Suomi -arvonimeä ja 10.000 euron rahapalkintoa. Riittävätkö taidot kelloa vastaan kokatessa miellyttämään tuomaristoa? Uudella kaudella Kape Aihisen seuraksi tuomarikolmikkoon liittyy kaksi huippukokkia, Henri Alén sekä vaikuttavan kansainvälisen uran luonut Helena Puolakka.

    Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme vaihtamaan tuettuun selaimeen. Lisätietoja