Yritykset eivät ymmärrä Internetin mahdollisuuksia

Yritysten asiakaspalvelu internetissä ontuu aivan liian usein eikä tietoverkon luonnetta kaksisuuntaisena viestimenä ole ymmärretty kovinkaan hyvin. Oulun yliopistossa tehdystä tutkimuksesta ilmenee, että webbisivujen vuorovaikutteisuudessa on yleensä pahoja puutteita.

300 suurimman suomalaisyrityksen webbisivujen taso ei päätä huimaa. Parhaatkin sivut saavat vain puolet maksimipisteistä. Oulun yliopiston tekemän tutkimuksen mukaan asiakaspalvelu ontuu aivan liian usein eikä tietoverkon luonnetta kaksisuuntaisena viestimenä ymmärretä kovinkaan hyvin.

Valitettavan monilla yrityksillä on myös verkkosivut, jotka ovat ihan sitä tasoa, että yritys on mainittuna ja on jotkut harmaat sivut, ja sanotaan, että näitä kehitetään. Parhaiten toimivat ja palvelevat sivut yliopistotutkimuksen mukaan löytyvät Nokialta ja Radiolinjalta. Tietoliikenne ja energia-alan yritykset näyttää satsanneen verkkopalveluihin selvästi eniten, ne ovat kärkisijoilla.

Webbikauppa on yhä selvityksen mukaan vähäistä. Vain joka kymmenes yritys edes yrittää käydä kauppaa netissä. Sen sijaan joka kolmas yritys kertoo avoimista työpaikoistaa internetissä, osa jopa hakukaavakkeiden kera.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat