Yrittäjältä karu muistutus toiselle asiakaspalvelusta: Kuinka monta tonnia on varaa jättää saamatta?

Suomalaisyrittäjä muistuttaa blogissaan asiakaspalvelun tärkeydestä vaikeina taloudellisina aikoina.

Start up -yrittäjä Jaakko Männistö kertoo tekevänsä työtään kahvilassa kolmena päivänä viikossa. Huono asiakaspalvelu sai hänet vaihtamaan kahvilaa ja laskemaan, millainen taloudellinen menetys tämä on kahvilalle.

– Lähdin kahvilasta häpeissäni. kun minua oli nöyryytetty muiden asiakkaiden edessä, ja vaikka kuinka yritin, en astu enää tuohon kahvilaan kovinkaan helposti.

Bloginsa hän otsikoikin: Minä olen tuhannen euron arvoinen.

–  Juon päivässä keskimäärin 2,5 kuppia kahvia ja ehkä myös ostan jotain muuta. Kahvikuppi maksaa n. 2,5 euroa/laaki, joten kannan kahvilan kassaan myyntiä viikossa keskimäärin 18,75 euroa ja kuukaudessa vähintään 75 euroa. Mikäli sama tahti jatkuu kesälomien kanssa vuodessa 11 kuukautta, niin olen kantanut kassaan vuoden aikana pelkästään kahvina 825 euroa. Jos tähän vielä lasketaan päälle kaikki muu, mitä mukaan tarttuu vaihtelevasti, on tuo luku reilusti yli 1000 €.

Yrittäjä muistuttaa, että isossa kuvassa tuhat euroa ei vaikuta kahvilayrittäjän arkeen. Mutta entä jos valittajia on useampi.

– Kuinka monta tonnin lappusta kahvilayrittäjällä on varaa jättää saamatta?

Lue myös:

    Uusimmat