Yle: Lumian mainonta USA:ssa maksanut kymmenen kertaa enemmän kuin itse puhelin

Yhdysvalloissa Nokian Lumia 900 -puhelimen markkinoinnista on paljastunut erikoinen seikka. Arvioiden mukaan Lumian mainostaminen amerikkalaisille maksaa lähes kymmenen kertaa puhelimen hinnan verran. Asiasta on uutisoinut Yle.

Laskelmat Lumian markkinointiin käytetystä rahasta perustuvat mainonnasta kirjoittavan Ad Age -lehden tietoihin sekä Lumian myyntitietoihin.

Ad Age- lehden mukaan AT&T on laittanut Nokian uuden Lumia 900 -puhelimen markkinointiin enemmän rahaa kuin minkään muun puhelimen kampanjaan. Lehti kertoi huhtikuussa, että AT&T aikoo upottaa 150 miljoonaa puhelimen markkinointiin.

Nokia käytti lisäksi 25 miljoonaa dollaria Lumia-puhelimiin AT&T:n työntekijöille, teknologiauutisiin keskittynyt brittiläinen The Register -lehti kertoo.

Nokian entisen markkina-analyytikon, teollisuusanalyytikko Horace Dediun laskelmien mukaan Lumia puhelimia on myyty Yhdysvalloissa 330 000 tuhatta. Puhelimet on myyty vajaan neljän kuukauden aikana.

Tämä tarkoittaa, että AT&T olisi maksanut noin 450 dollaria jokaiseen myydyn Nokian Lumia 900 -puhelimen markkinoinnista. Operaattori laski viikonloppuna puhelimen myyntihinnan 99 dollarista 49,99 dollariin. Tarjous koskee kaksivuotista liittymäsopimusta.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat