Yhteiskunnalliset sponsorointikohteet nousussa

Urheilu on kuitenkin edelleen ylivoimaisesti suurin sponsorointikohde.

Yhteiskunnalliset ja sosiaaliset kohteet ovat nousussa, kun yritykset jakavat sponsorointirahojaan. Urheilu on kuitenkin edelleen ylivoimaisesti suurin sponsorointikohde, kertoo Mainostajien liiton julkaisema tämän vuoden sponsorointibarometri.

Yhteiskunnallisia ja sosiaalisia kohteita aikoi lisätä 27-31 prosenttia kyselyyn vastanneista yrityksistä. Vähentämistä suunnitteli vain 8-10 prosenttia vastaajista. Yritykset myös kokivat saavuttavansa parhaiten tavoitteensa tukiessaan yhteiskunnallisia ja sosiaalisia kohteita.

Vajaa kolmannes vastaajista kertoi panostavansa yhteiskunnallisiin kohteisiin. Urheilua tuki 87 prosenttia, jossa laskua edellisestä vuodesta oli 2 prosenttiyksikköä. Kulttuuria harrasti lähes puolet sponsoroijista.

Sponsorointiin käytetystä rahasta urheilu sai viime vuonna kaksi kolmannesta. Kulttuurin osuus oli 16 prosenttia, ja loput jakautuivat muihin kohteisiin.

Kaikkiaan 18 prosenttia yrityksistä aikoi lisätä tänä vuonna sponsorointiin käyttämäänsä rahamäärää. 15 prosenttia kertoi suunnittelevansa vähentämistä. 3 prosenttiyksikön ero oli sama kuin edellisen vuoden barometrissa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat