Mainos

Williamsin Wurz F1:n harjoituskärki, Räikkösen vauhti piilossa

Williamsin F1-tallin kolmoskuljettaja Alex Wurz vastasi nopeimmasta kierrosajasta formula ykkösten Kiinan GP:n perjantain molemmilla harjoitusjaksoilla. Ensimmäisellä ajojaksolla Wurz teki ajan 1.35,574 ja laittoi toisella jaksolla hieman paremmaksi ajallaan 1.35,539.

Wurz ajaa tämän kauden loppuun Williamsin kolmoskuskina, kunnes ylenee ensi kaudella tallin kilpakuljettajaksi.

Wurzin jälkeen perjantain toiseksi nopein oli BMW:n kolmoskuski Sebastian Vettel. Eroa kärkikaksikon välille jäi 40 tuhannesosaa.

Kilpakuljettajista päivän nopein oli Ferrarin Felipe Massa ajallaan 1.36,599. Heti perässä seurasi toinen Ferrari-kuski Michael Schumacher. MM-sarjan kärkikuljettaja Fernando Alonso oli puolestaan Renault-autollaan heti Schumacherin jälkeen seuraava. MM-tittelistä kamppailevien Schumin ja Alonson välille jäi eroa 98 tuhannesosaa.

Toisen harjoitusjakson viimeisen 25-minuuttisen aikana tihutti kevyesti vettä. Liukkaalla radalla sekä Alonso että Toro Rosson Vitantonio Liuzzi pyörähtivät vaarattomasti. McLarenin Kimi Räikkönen ehti pyörähtää vauhdikkaasti jo ensimmäisellä harjoitusjaksolla. Toro Rosson kolmoskuljettajan Neel Janin ajokki jäi radan varteen toisen harjoituksen lopussa.

Räikkönen jäi ensimmäisessä harjoituksessa pyörähdyksensä takia yli kymmenen sekunnin päähän kärjestä. Toisessa harjoituksessa hän sijoittui 21. sijalle 3,64 sekuntia kärkiaikaa hitaampana. Räikkösen tallitoveri Pedro de la Rosa teki toisella harjoitusjaksolla 12. nopeimman ajan jääden 2,4 sekuntia kärjestä.

Williamsin Nico Rosberg ei käynyt lainkaan radalla ensimmäisessä harjoituksessa. Toisessa harjoituksessa hän oli 23:s hävittyään kärjelle 3,983 sekuntia. Toinen Williams-kuski Mark Webber oli toisen harjoituksen 13:s, mutta jäi hänkin 2,5 sekunnin päähän tallinsa kolmoskuljettajan kärkiajasta.

F1-debytanteista nopeampi oli Red Bullin kolmoskuljettaja Michael Ammermüller, joka sijoittui toisessa harjoituksessa kahdeksanneksi. Spyker MF1 -tallin kolmoskuskina F1-debyyttinsä tehnyt Alexandre Premat oli toisen harjoituksen 15:s.

Kooste harjoituksista MTV3:lla klo 19.30-20.

Kiinan GP:n perjantain 2. harjoitusjakson nopeimmat kierrosajat:
 1.  Wurz          Williams-Cosworth  1.35,539  26 kierrosta *
 2.  Vettel        BMW-Sauber          + 0,040  23 *
 3.  Davidson      Honda               + 0,175  30 *
 4.  Massa         Ferrari             + 1,060   8
 5.  M.Schumacher  Ferrari             + 1,102  12
 6.  Alonso        Renault             + 1,200  10
 7.  Montagny      Super Aguri-Honda   + 1,739  26 *
 8.  Ammermüller   Red Bull-Ferrari    + 2,139  26 *
 9.  Monteiro      Spyker MF1-Toyota   + 2,159  13
10.  Fisichella    Renault             + 2,179  12
11.  Button        Honda               + 2,322  10
12.  De la Rosa    McLaren-Mercedes    + 2,483   9
13.  Webber        Williams-Cosworth   + 2,506   6
14.  Heidfeld      BMW-Sauber          + 2,523  11
15.  Premat        Spyker MF1-Toyota   + 2,559  26 *
16.  Barrichello   Honda               + 2,737  16
17.  R.Schumacher  Toyota              + 3,349  14
18.  Trulli        Toyota              + 3,420  11
19.  Speed         Toro Rosso-Cosworth + 3,541  18
20.  Jani          Toro Rosso-Cosworth + 3,579  28 *
21.  Räikkönen     McLaren-Mercedes    + 3,640   4
22.  Kubica        BMW-Sauber          + 3,678   5
23.  Rosberg       Williams-Cosworth   + 3,983  15
24.  Liuzzi        Toro Rosso-Cosworth + 4,031  20
25.  Yamamoto      Super Aguri-Honda   + 4,097  22
26.  Coulthard     Red Bull-Ferrari    + 4,616  15
27.  Doornbos      Red Bull-Ferrari    + 4,675  15
28.  Albers        Spyker MF1-Toyota   + 4,780  14
29.  Sato          Super Aguri-Honda   + 5,776   9

* tarkoittaa kolmoskuskia. He saavat ajaa vain perjantain harjoituksissa.

(MTV3)

Lue tästä 1. harjoituksen tuloksista ja tapahtumista:

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.