Viestintävirasto moittii Soneran tiedottamista

Viestintävirasto moittii Soneraa puutteellisesta tiedottamisesta operaattorin sähköpostiongelmissa. Sonerassa arvioidaan nyt, että sähköpostin palautuminen normaalitilanteeseen voi viedä vielä 3-4 viikkoa.

Virusten aiheuttama sähköpostikaaos on kiusannut Soneran asiakkaita jo nelisen viikkoa. Sonerassa hyssyteltiin pitkään ongelmaa, vaikka sähköpostit ovat viipyneet viikonkin matkalla.

Nyt Viestintävirasto moittii Soneraa puutteellisesta tiedottamisesta.

- Tietysti kaikki tämmönen tiedottaminen, mikä asiaan liittyy tulisi olla hyvin avointa, tulisi olla ajankohtaista ja oikeaa. Nyt ainakin osa asiakkaista kokee, että näin ei ole tapahtunut ja jossain määrin tähän voi kyllä yhtyä myös viraston puolesta, tietoturvallisuuspäällikkö Timo Lehtimäki Viestintävirastosta kertoo.

Hidas ja puutteellinen tiedotus asiassa tunnustetaan nyt myös Sonerassa.

- Osittain niistä kerrottiin aikaisin, mutta käytettiin ehkä vääriä kanavia. Siitä oli meidän internet-sivuillamme tietoa ja kuluttaja-asiakkaille lähti sähköpostia. Mutta ne ei selvästikään tällasessa tilanteessa saavuta sitten sitä asiakaskuntaa niin kuin pitäisi, asiakaspalvelujohtaja Helena Mattila TeliaSonerasta kertoo.

Viestintäviraston mukaan ongelmat ovat helpottaneet suuryritysten osalta, muuta sähköposti takkuaa yhä monissa adsl-yhteyksissä. Tilanteesta kärsivät etenkin kotitaloudet ja pienyritykset.

Soneran mukaan ongelman korjaus vie vielä viikkoja. -Tilanne on selvästi parantunut, mutta täysin normalisoituu 3-4 viikon kuluessa, asiakaspalvelujohtaja Mattila vahvistaa.

Sonera ei aio korvata sähköpostien myöhästymisistä aiheutuneita vahinkoja. Kärsineet voivat kuitenkin hakea hyvitystä palvelumaksuista.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat