Mainos

Viestintäpalveluista eniten valituksia

Kuluttajat valittavat esimerkiksi puhelin- ja laajakaistapalveluista. Kuluttajaviraston johtajan mukaan osa yrittäjistä ei piittaa kaupankäynnin pelisäännöistä.

Kuluttajavirasto saa aiempaa enemmän ilmoituksia epäsopivasta markkinoinnista, sopimusehdoista ja perinnästä.

Kuluttajat tekivät näistä aiheista tammi-huhtikuussa yli 1300 ilmoitusta. Eniten valituksia tehtiin viestintäpalveluista kuten puhelin- ja laajakaista-asioista.

Kuluttajaviraston johtaja Anja Peltonen pitää huolestuttavana, että yritykset eivät läheskään aina noudata kuluttajansuojalaissa määriteltyjä kaupankäynnin perussääntöjä.

- Valtaosa meille soittavista kuluttajista on ihan oikealla asialla. Usein yritys itse voisi hoitaa sen asian kuntoon, jos kuuntelisi kuluttajan yhteydenoton. Joukossa näyttäisi olevan myös yrittäjiä, jotka eivät välitä pelisäännöistä, Peltonen sanoo.

Kuluttajavirasto kertoo laatineensa yritysten työn tueksi ohjeita ja tietopaketteja, joissa avataan kuluttajaoikeuden perusasioita.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.