Viestintäala haluaa Suomen talouden edelläkävijäksi

Viestintäala tähtää siihen, että siitä kehittyy noin kymmenen vuoden kuluessa suomalaisen elinkeinoelämän edelläkävijä.

Suomella on hyvät lähtökohdat tulla tunnetuksi kansainvälisenä viestintäalan innovaatiokeskuksena. Tämä edellyttää, että yhteiskunta tarjoaa alalle kilpailukykyiset toimintaedellytykset. Näin linjataan Graafisen teollisuuden ja Sanomalehtien liiton strategiatyössä, joka julkaistiin tänään Helsingissä.

Pärjääminen kiristyvässä kilpailussa edellyttää myös kuluttajien ja asiakkaiden mediakäytön ja -käyttäytymisen hyvää tuntemusta.Yrityksien pitää panostaa mm. monimediajulkaisemiseen.

Strategiatyö toteutettiin vuosina 2004-2005. Mukana oli 50 viestintäalan eri toimialoilla ja eri sidosryhmissä toimivaa asiantuntijaa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat