Mainos

Viekö jonotusmusiikki hermosi? Tutkimuksen mukaan ei

Asiakaspalveluiden jonotusmusiikki ja jonotuksen kesto vaikuttavat asiakkaan tyytyväisyyteen vain vähän, jos palvelu muuten luistaa.

Asian totesivat Aalto-yliopiston tutkijat, jotka kävivät läpi puhelinpalvelukeskusten saamia asiakaspalautteita. Aineistona oli yli 50 000 palautetta.

Jos asiakkaalle annetaan arvio jonotuksen kestosta, tyytyväisyys sen kuin kasvaa.

– Tieto jonotuksen kestosta lisää tunnetta omasta mahdollisuudesta valita ja vaikuttaa, sanoo Aalto-yliopiston vieraileva professori Pekka Mattila.

Myös kiireettömyyden tuntu ja valinnanvara ilahduttavat asiakaspalveluun soittavaa ihmistä. Jos asian selvittely vaatii useita soittoja asiakaspalveluun, alkaa soittajan pinna kiristyä, tutkijat totesivat.

(MTV3–STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.