Verkkopankkien käyttäjät kaipaavat henkilökohtaista palvelua

Verkkopankkien käyttäjät toivovat pankeiltaan henkilökohtaista palvelua.

Uuden väitöstutkimuksen mukaan verkkopankkien asiakkaat pitävät yleensä Internet-asiointia nopeana ja edullisena, mutta kaipaavat mahdollisuutta henkilökohtaiseen ääni- ja kuvakontaktiin pankkivirkailijan kanssa.

Myös pelkästään konttoreissa asioivat pankkien asiakkaat näkivät verkkopankkien suurimpana puutteena henkilökohtaisen palvelukontaktin puuttumisen.

Verkkopankkien suurkäyttäjä on kauppatieteiden maisteri Heikki Karjaluodon väitöstutkimuksen mukaan yleensä suhteellisen nuori ja korkeasti koulutettu mies.

Verkkopankin asiakkaiden asenteita selvittävä väitöskirja tarkastetaan tänään Jyväskylän yliopistossa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat