Verkkomainonta kasvoi 221 miljoonaan euroon

Verkkomainontaan käytettiin viime vuonna yhteenlaskettuna 220,7 miljoonaa euroa. Verkkomainontaan käytetty rahasumma kasvoi edellisvuoteen verrattuna 8,2 prosenttia.

TNS Gallupin tänään julkaiseman tiedon mukaan verkkomainonnan osuus mediamainonnasta oli viime vuonna 15,8 prosenttia. Verkkomainonta on kolmanneksi suurin mainosalusta sanomalehtimainonnan (41,6 %) ja tv-mainonnan (20,3 %) jälkeen.

Verkkomainonnan kasvua ja kehitystä ajava järjestö IAB Finland on kerännyt ensimmäisen kerran lukuja myös Facebook-mainonnasta. IAB:n mukaan Facebookissa mainontaan satsattiin viime vuonna 4,6 miljoonaa euroa.

Mediamainonnan kokonaismäärä vuonna 2011 oli noin 1,4 miljardia euroa. Kasvua edellisvuoteen kertyi 3,7 prosenttia.

– Verkkomainonnan kehitystä on vauhdittanut kohderyhmäostamisen monipuolistuminen, liikkuvan kuvan asteittainen siirtyminen verkkoon sekä luottamus verkkomainonnan toimivuuteen mainostajien keskuudessa, toteaa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Tiina Järvilehto.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat