Verkkomainonnan suosio tutkitaan

Suomen Gallup-Mainonta tekee perusteellisen selvityksen verkkomainonnan käytöstä. Selvitystyö aloitetaan tämän kuun aikana. Lisäksi yhtiö on tehnyt kyselytutkimuksen viime vuoden mainosmääristä internetissä, mutta nämäkään tiedot eivät ole vielä valmistuneet.

Vuonna 1995 mediamainontaan käytettiin 4,6 miljardia markkaa. Suurin osa summasta meni televisio- ja lehtimainontaan. Tiedot viime vuodelta julkistetaan torstaina.
-Internetistä on kehittymässä hyvää vauhtia yksi media kaikkien muiden viestintävälineiden joukossa. Sen suurin etu on tiedonkulun nopeus, Suomen Gallup-Mainostiedon toimitusjohtaja Riitta Lausteela-Wacklin kertoi.

Hänen mukaansa tulevassa tutkimuksessa on tarkoitus selvittää, miten mainospaikkojen käyttö ja myynti internetissä kehittyy ja paljonko suomalaisyritykset verkossa mainostavat.

Suomessa on tällä hetkellä yli puoli miljoonaa aktiivista internetin käyttäjää. Suurin osa käyttäjistä on 25-35-vuotiaita miehiä, mutta naisten määrä on koko ajan lisääntymässä.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat