Verkkokauppajätit ja luksusmerkit pyrkivät suomalaisten kukkaroille

Lähitulevaisuudessa Suomen markkinoille pyrkivät etenkin muoti- ja luksusmerkit sekä kansainväliset verkkokaupat.

Näin uskoo Aalto-yliopiston markkinoinnin professori Jaakko Aspara, joka on tänä vuonna seurannut muun muassa Starbucksin ja Burger Kingin kaltaisten ketjujen lanseerauksia Suomessa.

Toisin kuin pikaruuassa ja kahvissa, vaikkapa muotialalla Suomessa on vielä oikea tyhjiö.

– Varsinkin hienoimpien brändien liikkeet puuttuvat Suomesta kokonaan. Louis Vuittonin lisäksi täällä nähdään vielä lisää kansainvälisiä muotibrändejä.

Aspara arvioi myös, että myös isot kansainväliset verkkokaupat tuovat palveluistaan suomalaisille räätälöityjä versioita. Muutoksesta kertoo se, miten hyvin esimerkiksi verkon kenkäkaupat ovat jo saaneet jalansijaa Suomesta.

– Suomenkielisten sivujen lisäksi yhtiöt tulevat panostamaan logistiikkaan ja tuotteiden toimittamiseen. Tilaaminen ja palauttaminen tehdään asiakkaalle helpoksi.

Lue myös:

    Uusimmat