Mainos

Verkkokauppa takkuilee edelleen

Sähköinen kaupankäynti on edelleen tahmeaa.

Kuluttajatutkimuskeskus arvioi, että kaikesta kaupasta vain arviolta prosentti käydään verkossa.

Erikoistutkija Petteri Repo sanoo, että verkkokauppa on selkiytymätöntä - eikä sen nihkeydelle helposti löydy selitystä.

- No se onkin se miljoonan euron kysymys. Näkisin itse, että odotukset olivat liian hurjat. Tilastointi on niin hirveän vaikeaa, koska sähköiselle kaupalle ei ole määritelmää; kuuluuko siihen markkinointi, pitääkö tehdä tilaus, kuuluuko maksaa sähköisesti ja miten toimitus tulee, Repo summaa.

Repo arvioi, että etenkin kotimaisten yrittäjien verkkokaupat ovat hyvin luotettavia.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.