Mainos

Venäjän viimeiset itsenäiset tv-uutiset valtionyhtiön hallintaan

Venäjän valtio saa pian entistä tukevamman otteen maan mediasta, kun Ren-TV, yksi maan viimeisistä aidosti itsenäisistä tv-asemista, luovuttaa uutistuotantonsa valtiolliselle RT-kanavalle.

RT eli entiseltä nimeltään Russia Today tunnetaan englanninkielisistä, Kremlille myönteisistä uutisistaan. Ren-TV puolestaan on julkaissut säännöllisesti tutkivia, kriittisiä tv-reportaaseja muun muassa toimittaja Marina Maksimovskajan luotsaamassa Nedelja-ohjelmassa.

Samalla Ren-TV:n toimitus siirtyy yhteisiin tiloihin RT:n kanssa. RT alkaa ensi vuoden alusta lähtien toimittaa myös toisen kriittisen tv-kanavan Pietarin Kanal 5:n uutiset.

Taustalla on viime vuonna solmittu kauppa, jossa Rossija-pankki osti Ren-TV:n osakkeet.

Mainos

Lisää aiheesta

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.