Väyrysen hittimukista ei jää senttiäkään säästöön

Paavo Väyrysen presidenttikampanjan hittituote Väyryset-muki on tuottanut keskustan kassaan bruttona lähes 400 000 euroa.

Valtavista tuotoista huolimatta senttiäkään ei jää puoluesihteeri Timo Laanisen mukaan yli, koska kaikki rahat kuluvat ensimmäisen kierroksen kampanjan rahoitukseen.

– Ensimmäisen kierroksen kampanjabudjetti oli noin 800 000 euroa, mistä käytimme 300 000–400 000 euroa televisio- ja lehtimainontaan. Tätä kaikkea on rahoitettu kampanjatuotteiden myynnillä, arpajaisilla, kirjamyynnillä. Mukista tuli nyt se kaikkein tuottavin, Laaninen sanoo.

Jos omaa Väyryset-mukiaan ei ehtinyt ostaa ensimmäisen kierroksen aikana, ei se vielä ole myöhäistä, vaikka Väyrynen ei toiselle kierrokselle jatkanutkaan. Mukeja on yhä saatavissa joissakin piiritoimistoissa, keskustan puoluetoimistossa Helsingissä sekä keskustan nettikaupassa.

Laanisen mukaan kampanja-aika päättyy virallisesti kaksi viikkoa presidentinvaalien toisen kierroksen jälkeen, ja silloin loppuu myös mukien markkinointi.

Laaninen arvelee, että mukeista saattaa vielä tulla tulevaisuuden keräilyharvinaisuus.

– Tämä on ollut ihan ainutlaatuinen juttu. En muista, milloin vaalikampanjan myyntituotteesta olisi tällainen hitti tullut. Voihan siitä harvinaisuus tulla, kun jossain vaiheessa meidän pitää lopettaa tavaran julkinen myyminen, Laaninen myhäilee.

Idea kampanjamukista syntyi alun perin yhteistyössä mainostoimiston kanssa, mutta Paavo Väyrynen sai itse valita mukiin tulevan pariskuntakuvan.

Lue myös:

    Uusimmat