Mainos

Valtaapitäviä kritisoinut tv-kanava joutui ahtaalle Venäjällä

Venäjällä valtaapitäviä kritisoinutta tv-kanavaa uhkaa lopettaminen. Useat kaapeli-tv-operaattorit ovat ilmoittaneet poistavansa Dozhd (Sade) -kanavan valikoimastaan, viimeksi näin teki maan suurin kaapeli-ty-yhtiö Trikolor. 

Dozhdin päätoimittajan Mihail Zygarin mukaan kanavan koko olemassaolo on uhattuna. Kanavan mukaan kyse on valtiovallan painostuksesta. 

Dozhd on muun muassa haastatellut venäläisiä oppositiojohtajia ja raportoinut Ukrainan mielenosoituksista. Irtisanomiset alkoivat kuitenkin vasta viime viikolla, kun tv-kanava tiedusteli puhelinkyselyssä, olisiko piiritetyn Leningradin pitänyt antautua toisen maailmasodan aikaan saksalaisille satojentuhansien ihmishenkien säästämiseksi. 

Kanava pyysi nopeasti anteeksi huonosti muotoiltua kysymystä ja veti pois uutisen.  

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.