Väitös: Tietokonepelejä enemmän opetuskäyttöön

Tietokonepelejä kannattaisi käyttää hyväksi kouluopetuksessa nykyistä enemmän, kehottaa tuore tutkimus. Opettajat voisivat hyödyntää pelejä esimerkiksi historianopetuksessa.

Peli voisi esimerkiksi kertoa, millaisia elinympäristöjä ihmisillä on nyt ja ennen. Oppilaat voisivat käydä kohteissa ja täydentää peliympäristöä omilla kuvilla, pelihahmoilla ja tehtävillä.

Pelien avulla voitaisiin yhdistää koulussa ja kouluajan ulkopuolella tapahtuva oppiminen. Tämä kuitenkin edellyttää, että pelejä suunniteltaisiin tukemaan tekemällä oppimista.

Arviot on tehnyt maltalainen filosofian maisteri Philip Bonanno kasvatustieteen väitöskirjassaan, joka tarkastetaan tänään Joensuun yliopistossa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat