Mainos

Vain harva heittää mainoksen suoraan roskakoriin

Valtaosa kuluttajista (87 %) tutustuu kotiin jaettuihin suoramainoksiin, ja vain 13 % mainosten vastaanottajista ilmoittaa laittavansa ne suoraan paperinkeräykseen.

Kuluttajien suhtautuminen mainoksiin näkyy selkeästi niiden käsittelyprosessissa kotona. Mainospostin tullessa noin 20 prosenttia tutustuu kaikkiin mainoksiin heti, 30 prosenttia laittaa kaikki mainokset talteen itseä ja muita taloudessa asuvia varten. Tämän lisäksi 35 prosenttia lajittelee mainokset ja laittaa talteen ne, joiden arvioi kiinnostavan itseä tai muita perheenjäseniä.

Kuluttajat suhtautuvat myönteisemmin päivittäisen postinjakelun mukana tuleviin mainoksiin kuin erillisissä mainosjakeluissa jaettuihin mainoksiin.

Päivittäisen postin mukana tehdyn mainosjakelun parhaiksi puoliksi arvioidaan kohtuullinen mainosten määrä sekä sopivat jakelupäivät ja -ajat. Päiväpostin mukana tulevaa mainontaa arvostavat varsinkin nuoret naiset (15-24-vuotiaat) ja nuoret aikuiset miehet (25-34-vuotiaat).

Tulokset ilmenevät viime joulukuussa GallupKanavassa tehdystä tutkimuksesta, johon vastasi runsaat 1000 suomalaista.

(MTV3)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.