Mainos

Ulkomaankauppaliitto kampanjoi Tshekissä

Suomen Ulkomaankauppaliitolla on Tshekissä parhaillaan menossa kolmivuotinen suomalaisyritysten vienninedistämiskampanja. Se on suunniteltu tukemaan suomalaisten tuotteiden ja teknologian vientiä sekä investointeja erityisesti rakennus- ja energia-aloilla.

Suomi vie Tshekin tasavaltaan pääasiassa metalliteollisuuden ja puunjalostussektorin tuotteita. Suurimpana tuoteryhmänä olivat viime vuonna telekommunikaatiolaitteet, joiden osuus oli 22 prosenttia.

Tshekin merkittävimpiä tuontitavaroita Suomeen ovat metallit, hiili sekä tekstiili-, vaatetus- ja kenkäteollisuuden tuotteet.

Tshekin osuus Suomen kauppavaihdosta on 1990-luvulla ollut vain noin 0,4 prosenttia. Kauppa muuttui Suomelle ylijäämäiseksi vasta vuonna 1992.
(STT)

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.