Ulkomaalaisviraston puhelinpalvelut Kuhmoon

Ulkomaalaisvirasto ulkoistaa puhelinvälityspalvelut sekä tiettyjen puhelintiedusteljen vastauspalvelut. Ensi kevättalvesta alkaen palvelut ostetaan etäpalveluina Oy Kuhmon Etäpalvelukeskus Ltd:ltä.

Etäpalvelukeskuksessa Ulkomaalaisviraston puhelinpalvelutehtäviä hoitaa viisi työntekijää. Puhelinpalvelujen uudelleen järjestämisen taustalla on viraston nykyisen puhelinvaihteen pienuus kasvaneeseen puhelumäärään verrattuna.
-Nykyinen keskuksemme on auttamattoman pieni ja osa henkilökunnasta joutuu hoitamaan asioita kännyköiden välityksellä. Kuhmon Etäpalvelukeskus valittiin palvelun tuottajaksi tarjouskilpailun perusteella. Saimme useita tarjouksia eri puolilta Suomea, kertoo hallintojohtaja Jussi Ilvesmäki.

Ulkomaalaisviraston vaihteen puhelinnumero (09) 476 5500 pysyy ennallaan uusista järjestelyistä huolimatta. Jotain muutosta kuitenkin toivotaan tapahtuvan.
-Toivottavasti asiakkaat huomaavat muutoksen siten, että heidän puheluihinsa vastataan entistä nopeammin, toivoo Ilvesmäki.

Koulutus käynnissä

Ulkomaalaisviraston uusia puhelinvaihteenhoitajia koulutetaan parhaillaan työvoimakoulutuksena Kuhmossa. Varsinainen toiminta käynnistyy kevättalvella, jolloin tietoliikenneyhteydet on saatu rakennuttua kuntoon ja palvelukeskuksen työntekijät on koulutettu uusiin tehtäviinsä.

-Meillä on kurssilla kymmenen henkilöä, joista palkkaamme töihin heti koulutuksen päättymisen jälkeen viisi. Muille tulemme tarjoamaan töitä sijaisuuksien ja lomituksien muodossa, kertoo toimitusjohtaja Lauri Huotari Kuhmon Etäpalvelukeskuksesta.

Kuhmoon muuton myötä Ulkomaalaisviraston puhelinvaihteen kielivalikoima lisääntyy. Suomen, ruotsin ja englannin rinnalle tulevat käyttöön myös venäjä, saksa ja ranska.

(STT)

Lue myös:

    Uusimmat