Ulkomaalaisviraston palvelu syynissä

Ulkomaalaisviraston tulisi kehittää asiakaspalveluaan, parantaa tulosohjaustaan sekä luoda kokonaisvaltainen arvio siitä, mihin viraston työ tähtää. Näin suositellaan viraston toiminnasta valmistuneessa ulkopuolisessa arvioinnissa.

Arvioinnissa tiedusteltiin myös ulkomaalaisviraston sidosryhmien käsityksiä viraston toiminnan eri puolista. Yleisarvosanaksi virasto sai 6,5. Keskiarvon alapuolelle sidosryhmät arvioivat mm. asiakaspalvelun, henkilöstön riittävyyden, viraston strategian ja julkisuuskuvan. Sen sijaan johtaminen ja henkilöstön ammattitaito arvostettiin viraston toiminnassa jonkin verran paremmiksi.

Ylijohtaja Matti Saarelaisen mukaan arvioinnin perusteella viraston kehittämistyötä suunnataan viraston strategian, asiakaspalvelun ja tuloksen seurannan parantamiseen.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat