Tytöt - Girls voitti MindTrek -kilpailun pääpalkinnon

Tytöt-Girls -monimediatuotanto on voittanut Tampereen MindTrek -kilpailun pääsarjan.

8-12 -vuotiaille tytöille suunnatun kokonaisuuden on tuottanut helsinkiläinen Everscreen Mediateam Oy. Tänään jaetun palkinnon suuruus on 120 000 markkaa.

Tytöt-Girls koostuu useasta eri formaatista: CD-romista, nettisivustosta, tekstiviesteistä ja tulevaisuudessa mahdollisesti myös digi-tv:stä. Tuomaristo kiitti tuotteen tapaa puhutella kohderyhmäänsä ja myös vanhempia käyttäjiä.

Yrityssarjoissa palkittiin kolme työtä, kukin 12 000 markalla. Nokia Communicator 9210 -multimediasarjan voitti tamperelaisen Alma Media Interactive Oy:n tuottama auton ostajille suunnattu Autotalli.com -palvelu. Pikku Kakkonen -sarjan parhaana palkittiin espoolaisen Perttu Hämäläisen työryhmän kehittämä lasten peli Kukakumma Muumaassa. Sonera Streaming Media -sarjan voittajaksi valittiin helsinkiläisen Frantic Media Oy:n Emma.fm -web-palvelu, joka tarjoaa internetin käyttäjille mahdollisuuden ostaa huippuartistien musiikkia verkosta laillisesti.

MindTrek -mediaviikon kilpailussa jaettiin rahapalkintojen lisäksi kolme kunniamainintaa. Sellaisen saivat Remedy Oy:n Max Payne -peli, Suomen Käsityömuseon verkkonäyttelyt -kokonaisuus ja yrityssarjassakin palkittu Kukakumma Muumaassa -peli.

Internetissä järjestetyn yleisöäänestyksen voitti Dogsports-online Oy:n koiraurheilua ja -dokumentteja tarjoava nettipalvelu.

(MTV3-STT)

(Kymmenen uutiset 07.11.2001)

Lue myös:

    Uusimmat