Työvoimatoimistot kampanjoivat yrityksissä

Valtakunnallinen kampanja on saanut työvoimatoimistojen henkilöstön vierailemaan alueensa yrityksissä.

Tavoitteena on hankkia tietoa yritysten työvoimatarpeesta ja löytää siten uusia työpaikkoja. Esimerkiksi Oulun työvoimapiirissä on pyrkimyksenä luoda vähintään 350 uutta työpaikkaa. Valtakunnallinen kampanja on jo tuottanut ensimmäiset työpaikat.

Valtakunnallisessa työnantaja- kampanjassa jalkautuneet virkailijat ovat itse saaneet valita yritykset minne tehoiskut tekevät.

- Tällä kampanjalla emme ole niin suuntautuneet IT-ja elektroniikkapuolelle vaan esimerkiksi ns.tavallisiin työpaikkoihin kuten tämä Oulun keskuspesula on mielestäni, sanoo henkilöstökonsultti Jaana Hiltunen Oulun työvoimatoimisto

Kampanjan tarkoitus on muuttaa vanhaa käsitystä neljänseinänsisällä istuvista virkamiehistä.

- Meillä on nyt liikkeellä 30-40 virkailijaa talosta lähes puolet henkilökunnasta, jatkaa Hiltunen.

Yritysjohtajalla on selkeä toive työvoimatoimiston suuntaan. - Päällimmäiseksi tulee mieleen, että silloin kun me todella haetaan henkilöitä niin tällainen etukäteisvalinta on pikkuisen voimakkaampi. Meillä yksi ongelma on selvästi se, että työnhakijoiden taso vaihtelee erityisen kovasti, kertoo Oulun keskuspesulan toimitusjohtaja Pentti Kaukonen.

Työvoimatoimistot ovat ottaneet myös verkkopalvelut käyttöönsä. Siellä työnantajat voivat laittaa vapaat työpaikat haettaviksi.

(MTV3)

(Seitsemän uutiset 25.09.2002)

Lue myös:

    Uusimmat