Työvoimatoimistot aloittivat tehokampanjoinnin

Työvoimatoimistot tehomarkkinoivat toimistojensa työnantajapalveluja. Kuukauden kampanjan aikana korotuu erityisesti työvoimatoimistojen laaja kokonaispalvelu, joka mahdollistaa kullekin työnantajalle sopivimman räätälöidyn palveluratkaisun. Kampanja alkoi tänään. Sen avasi Oulun alueella työministeri Liisa Jaakonsaari.

Kampanja viestittää, että työvoimatoimisto pystyy operoimaan palvelun tarpeen mukaan, liittyipä ongelma sitten henkilöstön hankintaan tai koulutukseen. Kampanjalla halutaan saada myös mahdollisimman suuri osa avoimista työpaikoista työvoimatoimistoihin täytettäväksi.

Työministeriö käyttää työvoimakoulutuksen hankintaan tänä vuonna noin 950 miljoonaa markkaa. Koulutusta toteutetaan työviranomaisten ja työnantajien yhteishankintana. -Sitä halutaan kehittää työelämää läheisemmäksi, työnantajan tarpeita vastaavaksi, Jaakonsaari korosti. Tähän riittää hänen mukaansa myös rahaa. -Piikki on auki, ministeri kuvasi.

Työvoimapoliittisen koulutuksen pääasiallinen kohderyhmä on työttömät. Muusta aikuiskoulutuksesta se eroaa myös tarkan tulosseurannan puolesta. -Tutkimustiedon mukaan työvoimakoulutus toimii. -Se edistää työllistymistä, Jaakonsaari kiitti. <4h> Työnantajilta kritiikkiä ammattitaidosta </4h> Työnantajakyselyissä pohjoispohjalaiset työnantajat ovat antaneet eniten kriittistä palautetta heille välitettyjen henkilöiden ammattitaidosta. Välitetyt eivät ole osanneet juuri sitä mitä työnantaja oli odottanut.

Työvoimatoimistot ovat panostaneet ongelmaan ottamalla käyttöön ns. osaamiskartoitukset. Niiden avulla pyritään selvittämään työnhakijan todellinen osaaminen, osaamisen puutteet ja mahdollinen työllistymistä edistävä muu kuin ns. ammatillinen osaaminen ja kyvykkyys.

Työhallinnon kampanja järjestetään neljättä kertaa. Siihen liittyy myös televisio- ja lehtimainontaa.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat