Tutkimus: Facebookin mainokset eivät houkuta ostamaan

Neljä viidestä Facebookin käyttäjästä ei ole koskaan ostanut mitään sivuston mainoksen tai kommentin perusteella. Uutistoimisto Reutersin ja Ipsos-tutkimuslaitoksen kyselyn mukaan lisäksi 34 prosenttia Facebookin käyttäjistä viettää sivustolla vähemmän aikaa nyt kuin puoli vuotta sitten. Vain 20 prosenttia arvioi viettävänsä sivustolla nyt enemmän aikaa.

Huoli Facebookin tuottavuudesta on painanut sen osaketta alas 29 prosenttia pörssiin listautumisen jälkeen. Facebook menetti jo ensimmäisellä viikollaan pörssiyhtiönä arvostaan lähes 20 miljardia dollaria.

Noin 44 prosenttia kyselyyn vastanneista oli alkanut suhtautua Facebookiin kielteisemmin listauksen jälkeen.

Nettikyselyyn vastasi yli tuhat amerikkalaista 31.5.-4.6. Vastaajista 21 prosentilla ei ollut omaa Facebook-tiliä. Tutkimuksen virhemarginaali on 3,5 prosenttiyksikköä.

(MTV3 - STT - Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat