Mainos

Tuote- ja liikeideoita uusilta keksintösivuilta

Suomessa tehdään runsaasti keksintöjä, mutta niitä ei välttämättä osata hyödyntää. Keksintösäätiön uuden Internet-osoitteen saanut Keksintöpörssi on tarkoitettu yritysten ja keksintöjen kohtauspaikaksi.

- Www.keksintoporssi.comin avulla me pyrimme helpottamaan sitä, että uusia liiketoimintaideoita tai tuotantoonsa sopivia uusia tuotteita etsivät yritykset löytäisivät olemassa olevat, hyödyntämistä odottavat keksinnöt, kertoo projektipäällikkö Sami Mäkinen Keksintösäätiöstä.

Pörssin sivuilla on esillä tällä hetkellä toimialoittain luokiteltuina noin 70-80 kaupallistamistaan odottavaa keksintöä. Tietoja päivitetään jatkuvasti. Sami Mäkinen muistuttaa, että kaikki Keksintöpörssissä olevat keksinnöt ovat tarkkaan Keksintösäätiön asiantuntijoiden arvioimia. Niillä on todettu olevan edellytyksiä liiketoiminnallisesti kannattaviksi tuotteiksi.

Keksintoporssi.comin sivuilta yritykset saavat tuote- ja liikeideoiden ohessa monipuolista tietoa keksintöjen hyödyntämisestä. Sieltä löytyvät muun muassa ohjeet siitä, miten pitää toimia, jos haluaa ostaa keksinnön. Keksintöasiamiehet neuvovat yrityksiä ja keksijöitä - Useissa yrityksissä käytetään erittäin paljon rahaa omaan tuotekehitykseen. Monesti ei tulla edes ajatelleeksi, että valmiin idean voisi ostaa suoraan keksijältä. Toivottavasti nyt, kun tietojen löytymistä on helpotettu, yrittäjät ja keksijät kohtaavat toisensa entistä useammin, toteaa Mäkinen.

Keksintösäätiö tukee suomalaisten keksintöjen kehittämistä ja hyödyntämistä. Säätiön peruspalvelut ovat neuvonta, keksintöjen arviointi, keksintöjen suojauksen, tuotekehityksen ja markkinoinnin rahoitus sekä keksintöjen kaupallistamisen muu edistäminen. Paikallisesti keksijöitä palvelee 16 keksintöasiamiestä TE-keskuksissa eri puolilla maata.

Keksintöasiamiehet auttavat myös hyödynnettäviä ideoita etsiviä yrityksiä löytämään omaan tuotantoonsa sopivia keksintöjä.

Retkitulelle löytyi valmistaja

Outokumpulainen Pasi Kinnunen sai Keksintösäätiöstä apua kehittämänsä retkitulen, Sandwichfiren kansainväliseen patentointiin ja rahoitukseen. Keksintösäätiön opastuksella löytyi näppärälle tuotteelle myös vakavarainen valmistaja Kaivospuu Oy. Yrityksen tavoitteena on valmistaa ja myydä 100 000 kappaletta retkitulia.

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.