Tukholman ilmaislehtimarkkinoille uusi tulokas

Kilpailu Tukholman ilmaisjakelulehtien markkinoilla kiristyi, kun Bonnier-konserni laski tällä viikolla liikkeelle uuden tuotteensa Stockholm Cityn. Ennestään kaupungissa ilmestyy jo kaksi ilmaista uutislehteä, Metro ja Finans&Vision.

Stockholm City aikoo panostaa kilpailijoitaan enemmän paikallisuutisiin. Sen 240 000 kappaleen painosta jaetaan 600 jakelupisteessä joukkoliikenneasemilla ja kaupungin keskustassa. Stockholm Cityn kustannusyhtiön hallitusta johtava Thorbjörn Larsson istuu myös Bonnier-konsernin iltapäivälehden Expressenin ja TV4:n hallituksissa. Larsson ei usko uuden tulokkaan uhkaavan Expresseniä, vaikka siinä luvataan olevan myös iltapäivälehtimäisiä aineksia enemmän kuin kilpailijoissa. Stockholm City ja Expressen aikovat myös tehdä yhteistyötä ilmoitusmarkkinoilla.

Syksyllä 2000 Tukholman ilmaisjakelumarkkinoita myllertäneen Stockholm Newsin taival tyssäsi alkuunsa, ja nytkin Larsson odottaa Metrolta kovaa vastavetoa.

Metron päätoimittaja Sakari Pitkänen ei halunnut kommentoida, mitä suunnitelmia Metrolla mahdollisesti on. Eilen, Stockholm Newsin ensimmäisenä ilmestymispäivänä Metrosta otettiin kuitenkin tavallista suurempi, 300 000 kappaleen painos.

(MTV3-STT-TT)

Lue myös:

    Uusimmat