Tuhkapilvikaaos: Finnairin tarjoamat korvaukset naurattavat asiakkaita

Finnairin ja asiakkaiden välille on kehkeytymässä riitaa tuhkapilvikaaoksen aiheuttamista kulukorvauksista. Lentoyhtiön tarjoamat hyvitykset lähinnä naurattavat asiakkaita.

35-vuotias espoolaismies juuttui tuhkapilven takia Etelä-Korean Souliin huhtikuussa. Hän joutui selvittelemään kotiin pääsyä puhelimitse lähes kolmen päivän ajan.

– Silloin Finnairin Suomen ja Etelä-Korean toimistot antoivat täysin ristiriitaista tietoa lentotilanteesta. Suomesta sanottiin, että ei päästä kotiin kahteen viikkoon. Finnairin Etelä-Korean toimistosta kerrottiin, että lento lähtee seuraavana aamuna. Sen lennon vahvistusta siellä odoteltiin, eikä sellaista koskaan tullut. Oli pakko selvitellä itse asiaa, espoolaismies kertoi MTV3.fille.

Soittaminen ja puheluiden vastaanottaminen ulkomailla on kallista.

– Minulle tuli näiden puheluiden takia ylimääräistä puhelinlaskua noin 400-500 euroa. Finnairin tarjoama korvaus puheluista on 20 euroa, espoolainen toimitusjohtaja pudisteli päätään.

Mielipahaa aiheuttaa se, että Finnair ilmoitti reilu viikko sitten korvaavansa tuhkapilven takia maailmalle juuttuneiden asiakkaiden kuluja.

– Haiskahtaa siltä, että Finnair yrittää julkisuuden kautta kaunistella asioita. Jokainen ulkomailla matkusteleva tietää, kuinka paljon 20 eurolla voi soittaa ja vastaanottaa reissussa puheluita, mies murahti.

Kun espoolaismies pääsi lopulta kotimatkalle, laskeutui Finnairin lento Rovaniemelle.

– Rovaniemellä kukaan Finnairilta ei osannut kertoa, että milloin päästään Helsinkiin. Otin vuokra-auton ja ajoin kotiin. Niitä korvauksia pitää sitten hakea netin kautta täytettävällä kaavakkeella, espoolaismies huokaili.

Lue myös:

    Uusimmat