Tiedostonjakopalvelu Dropbox vahvistaa joutuneensa tietomurron uhriksi

Tiedostonjakopalvelu Dropbox ilmoittaa joutuneensa tietomurron uhriksi.

Yhtiö kertoo tiedotteessaan, että sen työntekijä oli käyttänyt Dropbox-salasanaansa toisessa palvelussa, jonka salasanat olivat vuotaneet. Tämän salasanan avulla oli päästy työntekijän tilille Dropboxissa, jonne oli tallennettu palvelun käyttäjien sähköpostiosoitteita.

Yhtiö ei kuitenkaan vielä kertonut, kuinka monen käyttäjätilin sähköpostiosoite on levinnyt ulos.

Epäilyt palvelun ongelmista alkoivat pari viikkoa sitten, kun käyttäjät kertoivat saaneensa roskapostia osoitteisiin, joita he käyttävät vain Dropboxissa.

Yhtiö vakuuttaa kehittävänsä sisäistä valvontaansa niin, ettei vastaava virhe enää toistuisi.

Muista verkkopalveluista levinneillä salasanoilla on päästy myös tavallisten Dropbox-käyttäjien tileille. Yhtiön työntekijän tavoin heidän virheensä oli siis käyttää samaa salasanaa kahdessa eri palvelussa. Näihin käyttäjiin Dropbox on ollut jo suoraan yhteydessä.

Yhtiö ilmoittaa parantavansa palvelun turvallisuutta ottamalla käyttöön muun muassa kaksivaiheisen vahvistuksen, jossa käyttäjä syöttää kirjautuessaan myös puhelimeen saatavan tunnuksen.

Dropbox on palvelu, jonka avulla käyttäjä voi tallentaa ja jakaa tiedostoja verkkoon sekä käyttää niitä eri laitteilla.

Lue myös:

    Uusimmat