Teva kampanjoi kotimaisuuden puolesta

Tekstiili- ja vaatetustyöväen liitto Teva kampanjoi yli 40 paikkakunnalla Suomessa valmistettujen vaatteiden ja tekstiilien puolesta. Erilaisiin tempauksiin osallistui noin 600 liiton jäsentä, jotka mm. jakoivat kotimaisuuskampanjaan kuuluvaa materiaalia.

Teemapäivä päätti "Ota suomalainen" -kotimaisuuskampanjan, jonka järjestäjinä ovat työntekijäliiton ohella olleet sekä alan työnantajat että vähittäiskauppa. Mukana oli noin 150 yritystä ja lähes 200 vähittäismyymälää.

Teva on korostanut kampanjassaan kotimaisen tuotteen suosimisesta kuluttajille koituvia säästöjä mm. työllisyyden kautta. Kotimaista alkuperää oleva tuote vähentää työttömyysmaksuja ja tuo verotuloja.

Tekstiili- ja vaatetusalalta on hävinnyt 10 vuoden aikana 25 400 työpaikkaa. Lähes kolmannes liiton jäsenistä on työttöminä, ja vain noin puolet liiton 20 000 jäsenestä tekee oman alansa töitä.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat