TeliaSonera korvaa sähköpostikatkon vain yrityksille

Yhtiö ei katso olevansa velvoitettu korvaamaan pääsiäisen katkoa yksityisasiakkaille, koska sähköpostipalvelu on heille maksuton. Yritykset maksavat palvelusta kaksi euroa eli korvattavan summan.

TeliaSonera maksaa vain yritysasiakkailleen korvauksia viime viikonlopun sähköpostikatkoksista. Yksityisasiakkaille korvauksia ei ole luvassa.

Yhtiö perustelee ratkaisuaan sillä, että se katsoo sähköpostipalvelun olevan yksityisasiakkaille maksuton. TeliaSonera perustellee tätä sillä, että laajakaista maksaa saman verran, vaikka sähköpostia ei aktivoisikaan. Tämän vuoksi yhtiö ei katso olevansa velvoitettu korvauksiin yksityisasiakkailleen.

Yritysasiakkaille sähköpostipalvelu maksaa kaksi euroa kuussa, minkä TeliaSonera korvaa niille seuraavassa laskussa.

TeliaSonera Finlandin viestintäjohtajan Ahti Martikaisen mukaan sähköpostin toimintakatkos aiheutui palvelimen verkkokortin rikkoutumisesta, joka ruuhkautti koko järjestelmän. Kun kortti oli vaihdettu, koko järjestelmä käynnistettiin uudelleen.

TeliaSoneran sähköpostipalvelu on Suomessa noin 300 000 asiakkaalla. Näistä yritysasiakkaita on 40 000.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat