Telepakettipalvelut innostavat Suomessa muita maita vähemmän

Suomalaiset arvostavat telepalvelupaketeissa muun muassa laajakaistan hintaa, sisällön selkeyttä ja yhtä laskua.

Suomessa on monia muita Euroopan maita vähemmän halua paketoitujen telepalvelujen ostamiseen. Tämä selviää Ernst & Youngin tutkimuksesta, johon osallistui yli 12 000 kuluttajaa kahdeksassa Euroopan maassa.

Suomessa palvelupaketin tärkeimmäksi ostokriteeriksi nousi laajakaistan hinta. Muissa maissa palvelupakettien hankinnassa tärkeimpänä pidettiin paketin halvempaa kokonaishintaa erikseen ostettuihin palveluihin verrattuna.

Suomalaiskuluttajat arvostavat myös palvelupaketin sisällön selkeyttä, yhtä laskua sekä hyvää asiakaspalvelua. Myös tuotteen tai palveluntarjoajan brändillä on Suomessa muita maita enemmän merkitystä ostopäätöstä tehtäessä.

Palvelupaketeilla tarkoitetaan operaattorien kiinteällä hinnalla tarjoamia vähintään kahden palvelun yhdistelmiä, joihin voivat kuulua laajakaista-, televisio-, lankapuhelin- sekä matkapuhelinpalvelut.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat