Tavalliset kuluttajat ovat nyt hotelleille tärkeitä

Hotellit houkuttelevat entistä tarmokkaammin asiakkaikseen tavallisia kuluttajia.

Yritykset ovat leikanneet matkabudjettejaan reippaalla kädellä, joten matkailuyritykset houkuttelevat nyt kaikin keinoin yksityisasiakkaita yöpymään ja käyttämään palveluja.

Yritysten säästöt näkyvät keskustahotellien hiljentymisenä kun taas samaan aikaan kylpylöissä ja muissa lomakohteissa riittää vielä väkeä, etenkin pohjoisessa.

Kun kuluttajatkin laskevat euronsa tarkkaan, päätös matkasta tehdään viime tipassa, esimerkiksi tarjousten toivossa.

- Tänä vuonna on tapahtunut selkeä muutos. Nyt on vielä viikko matkaa jouluun, ja teemme kovasti jouluun liittyvää kauppaa. Samoin kysytään uudenvuoden tuotteita ja loppiaisen tuotteita. Nämä ovat kuitenkin olleet perinteisesti sellaisia varsin pitkälle etukäteen suunniteltuja ajankohtia, arvioi Restelin toimialajohtaja Jari Laine.

Tavallisten ihmisten houkuttelun toivotaan todella tepsivän, alalla pelätään taloudellisen kasvun alkavan aikaisintaan ensi vuoden jälkeen.

Katso Aaro Kajasteen juttu

Lue myös:

    Uusimmat