Tästä mainoksesta nousi rähäkkä Australiassa: Mitä uutta mirri?

Australiassa on syntynyt kohu räväkästä hyväntekeväisyyskampanjasta, kertoo uutistoimisto AAP.

Mainoksessa luvataan lahjoittaa yksi dollari eläintensuojelujärjestö AWL:lle (Animal Welfare League), jokaisesta intiimialueen vahauksesta. Kampanjaa on vauhditettu kahdella rohkealla kuvalla ja hieman kaksimielisellä mainoslauseella.

Vahausta mainostavia lentolehtisiä on jaettu suoraan koteihin.

AWL:n markkinointipäällikkö Brooke Whitneyn mukaan mainos on hieman räväkkä, mutta harmitonta hauskaa hyvän asian eteen.

Whitneyn mukaan valtaosa kampanjasta saadusta palautteesta on ollut kannustavaa ja myönteistä.

Kristillisen ACL-puolueen (Australian Chritian Lobby) johto on kuitenkin tuominnut mainokset jyrkästi. Sen mukaan mainokset esineellistävät naisia, eikä mainosten sisältö sovi lasten silmille.

– Mainosala tuntuu taas nyrpistävän nenäänsä ajatukselle, että lapsia pitää suojella sopimattomalta seksuaaliselta sisällöltä, ACL:n henkilöstöpäällikkö Lyle Shelton toteaa.

Sheltonin mukaan mainosalaa tulisikin säädellä tiukemmin lailla.

– Mainosala on näyttänyt, että se ei kykene itsesäätelyyn. Ala ei ole tehnyt asiassa mitään sääntöjä, eikä jakanut minkään näköisiä rangaistuksia.

Kiistanalaisessa mainoksessa toisena osapuolena oleva kauneussalonki kertoo mainoksen hieman epäilyttäneen. Salonki kertoo kuitenkin saaneensa mainoksesta lähinnä myönteistä palautetta. Myös lahjoituksia eläinsuojelujärjestölle on kertymässä huomattavasti oletettua enemmän.

Salongin apulaisjohtaja James Pattenin mukaan mirri-mainos kierrätettiin ensin salongin jokaisella naistyöntekijällä, joilta kysyttiin pitävätkö he mainosta loukkaavana. Kaikki 15 vastasivat, ettei mainos häiritse heitä.

– Omatuntoni on puhdas, tämä on tehty oikeista syistä, Patten toteaa.

(MTV3)

AAP:n uutinen Ninemsn:n sivuilla

Lue myös:

    Uusimmat