Tällaisia myyjiä suomalainen ei arvosta

Suomalaisten mielestä liian ärhäkät ja aggressiiviset myyjät ovat kaikkein ärsyttävimpiä. Toiseksi ärsyttävimpinä piirteenä pidetään välinpitämättömyyttä ja asiantuntemuksen puutetta.

Kyselyn tehneen Celectus-yhtiön toimitusjohtaja Mika Aittamäki sanoo, että myyjillä pitäisikin olla tarkkaa ihmistuntemusta.

– Se, mikä toiselle on aggressiivista, saattaa toiselle olla välinpitämätöntä ja päinvastoin. Myyjän täytyy olla hereillä siinä, että lukea asiakkaan hiljaisia signaaleja siitä, miten hän toivoo itseään lähestyttävän.

Kyselyn perustella lähes kaksi suomalaista kolmesta on joskus saanut niin huonoa palvelua, että on joutunut vaihtamaan kauppaa.

– Suomalaisia pidetään perinteisesti nöyränä kansana. Nöyryys näkyy tässä tapauksessa siinä, että jos suomalainen saa huonoa palvelua, niin hän äänestää jaloillaan eikä puhu siitä suureen ääneen.

Kyselyn mukaan suomalaiset arvostavat eniten pienten erikoisliikkeiden myyjien ammattitaitoa, vähiten puhelinmyyjien.

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat