Taantuma ohensi syksyn muotilehtiä

Muotilehtien syksyn numerot ovat huomattavasti ohuempia kuin aiemmin, kertoo talouslehti Wall Street Journal. Taantuma saa muotitalot nipistämään mainosbudjettejaan.

Nyt muotitalot siirtävät entistä enemmän mainoksiaan verkkoon. Ne hyödyntävät verkkolehtien ja blogien lisäksi sosiaalisten medioiden, kuten Twitterin ja YouTuben halvempaa mainostilaa.

Wall Street Journal kertoo, että esimerkiksi kahden vuoden takaisessa Voguen numerossa oli 727 sivua mainoksia. Nyt syyskuun numerossa on mainossivuja vain 429 kappaletta.

Lehden julkaisemien tilastojen mukaan InStylen mainostulot tippuivat 21 prosenttia, Voguen 26 prosenttia ja Ellen 20 prosenttia viime vuoteen verrattuna.

Esimerkiksi muotitalo Chanel laittoi YouTubeen mainosvideon, jota tähdittää ranskalaisnäyttelijä Audrey Tautou. Luis Vuitton taas mainostaa uusia tuotteitaan Twitterissä, jossa muotitalolla on jo yli 26 000 seuraajaa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat