Mainos

Synnin mittaaminen verestä arveluttavaa mainontaa – hyvän kuoleman lahjoittaminen ei

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen syntimittarin mainonnasta. Neuvoston mukaan kuivaveripalvelun markkinointi on hyvän tavan vastaista. Syntimittari.fi-sivustolla väitetään, että synti muuttaa veren valkoiseksi ja tämä näkyy ihmisen terveydessä.

Huomautuksen kohteena on Droppi Veripalvelu Oy:n kuivaveripalvelu, jota mainostetaan myös Mikkoskopian syntimittari.fi-sivustolla. Yhtiöiden taustalla on kaksi miestä, jotka ovat veljeksiä.

– Syntimittari.fi-sivustolla kuivaveripalvelu on yhdistetty kiinteästi ihmisen syntisyyden mittaamiseen. Palvelun markkinoiminen syntimittarin avulla ei osoita yhteiskunnallisen ja ammatillisen vastuun asianmukaista huomioon ottamista, kertoo neuvoston sihteeri Riina Hero tiedotteessa.

Lapin ely-keskus päättää ensi viikolla, periikö se Droppi Veripalvelu Oy:ltä takaisin myöntämänsä tuen.

Monia puhuttanut Yhteisvastuun saattohoitokampanja "Lahjoita hyvä kuolema" ei sen sijaan ollut neuvoston mielestä hyvän tavan vastainen.  

Mainos

Lisää aiheesta
    Mainos

    Suosituimmat videot

    Mainos

    Uusimmat

    Mainos
    Mainos
     

    Käytämme evästeitä parantaaksemme käyttökokemusta. Jatkamalla hyväksyt niiden käytön. Tutustu tietosuojakäytäntöömme.