Suurimpien viestintäkonsernien asema vahvistui

Suurimpien viestintäkonsernien osuus alan liikevaihdosta on entisestään kasvanut. Kasvu ilmenee Markkinointi&Mainonta-lehden keräämästä tilastosta, johon on listattu media-alan sadan suurimman yrityksen viime vuoden liikevaihdot, liikevoitot ja henkilöstön määrät.

Vuosittain koottavassa tilastossa on mukana koko media-ala mainos- ja viestintätoimistoja lukuunottamatta. Kymmenen kärkiyhtiön osuus sadan suurimman yhteenlasketusta liikevaihdosta nousi nyt noin 70 prosenttiin, kun se vuotta aiemmin oli hieman yli 60 prosenttia.

Suomen ylivoimaisesti suurin mediayritys oli viime vuonna Sanoma-WSOY, joka aloitti toimintansa virallisesti toukokuussa. Kakkosena oli Alma Media ja kolmantena Yleisradio.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat