Reilun kaupan tuotteet kasvattavat vuosi vuodelta suosiotaan suomalaisten ruokakoreissa. Tuotteet kävivät kaupaksi yli 7 prosenttia paremmin kuin vuotta aiemmin. Nopeimmin suosiotaan kasvattivat Reilun kaupan kahvi, tee, ananas ja kaakao. Etenkin ananas oli viime vuonna todellinen hittituote, siitä tuli myynnin arvolla mitattuna Suomen kolmanneksi tärkein Reilun kaupan tuote. Tätä nykyä jo lähes joka viides Suomessa myytävä tuore ananas on tuotettu Reilun kaupan periaattein.
Suosituimmat Reilun kaupan tuotteet ovat Suomessa edelleen banaani ja kahvi. Suomalaiset ostivat viime vuonna joka viikko noin 235 000 Reilun kaupan banaania, ja niiden markkinaosuus pysytteli noin viidessä prosentissa. Tuotepäällikkö Anne Hedman Reilun kaupan edistämisyhdistyksestä kertoo, että pikkuhiljaa myös työpaikat ovat ryhtyneet valitsemaan kahveikseen Reilun kaupan kahvin. Tämä näkyy automaattikahvien kasvaneessa myynnissä.

