Suoramyynti entistä suositumpaa

Joka neljäs suomalainen on ostanut jonkin suoramyyntiyrityksen tuotteita viimeksi kuluneen vuoden aikana.

Suoramyynnistä on tullut Suomessa entistä suositumpaa. Suomen suoramyyntiliiton julkistamien tietojen mukaan alan jäsenyritysten liikevaihto kohosi viime vuonna 120 miljoonaan euroon eli vajaat 15 prosenttia korkeammaksi kuin vuotta aiemmin.

Eniten suoramyynnissä eli käytännössä esimerkiksi kotikutsuilla myydään kodintarvikkeita ja kosmetiikkaa. Näiden osuus myynnistä on kolme neljäsosaa.

Liiton mukaan noin joka neljäs suomalainen on ostanut jonkin suoramyyntiyrityksen tuotteita viimeksi kuluneen vuoden aikana. Naiset ovat innokkaampia ostajia kuin miehet. Myönteisimmin suoramyyntiin suhtautuvat alle 55-vuotiaat.

Liiton suoramyynnissä ja verkostomarkkinoinnissa toimivissa jäsenyrityksissä on noin 76 000 jälleenmyyjää. Liiton mukaan suurimpia Suomessa toimivia jälleenmyyntiyrityksiä nykyään ovat Tupperware, Amway, Oriflame ja Herbalife.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat