Suomalainen elokuva Vuoden Markkinointiteko

Suomen Markkinointiliitto on nimennyt tämänvuotiseksi Vuoden Markkinointiteoksi suomalaisen elokuvan nousun. Palkinto luovutettiin tänään Helsingissä pidetyillä Idea 2000 -päivillä Rukajärven tie -elokuvan tuottajalle Marko Röhrille.

Palkintolautakunnan mukaan tällä vuosikymmenellä on tapahtunut kotimaisen elokuvan kohdalla selvä laadullinen muutos. Tänä vuonna 200 000 katsojan määrän ylittää viisi elokuvaa, joista menestynein on juuri Rukajärven tie 420 000:lla katsojalla.

Suomalaisen elokuvan menestykselle ei ole palkintoraadin mukaan yhtä ainoaa selitystä, vaan se koostuu useasta tekijästä, jotka vaikuttavat samaan aikaan. Yksi tekijä on ollut elokuvien onnistunut aihevalinta: suuret kertomukset ovat palanneet. Toinen nousun selittäjä on runsas ja onnistunut markkinointi. Kolmantena onnistumisen avaimena ovat suuret monisaliset elokuvateatterit, joiden seurauksena elokuvissakäynnin kokonaiselämystaso on noussut huikeasti.
(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat