Stockmannin liikevaihto julki – kävikö Hulluille Päiville hullusti?

Kauppakonserni Stockmannin Hullut Päivät -alennuskampanjan liikevaihto ei yltänyt edellisvuosien tasolle.

Tänään julkaistusta pörssitiedotteesta ilmenee, että Stockmann-tavarataloissa viime viikolla järjestetyn kampanjan euromääräinen liikevaihto laski kuusi prosenttia.

Suomessa liikevaihto laski viisi prosenttia, vaikka Hullujen Päivien verkkomyynti kasvoi.

Venäjällä euromääräinen liikevaihto laski 12 prosenttia. Ruplan heikon kurssin takia ruplina liikevaihto kasvoi kuitenkin kahdeksan prosenttia.

Ainostaan Baltian maissa liikevaihto onnistui kasvamaan kahdella prosentilla.

Hullut Päivät -kampanja järjestetään kaksi kertaa vuodessa kaikissa Stockmannin tavarataloissa. Tavarataloja on Suomen lisäksi Venäjällä, Virossa ja Latviassa.

Heikon ruplan vaikutus näkyy

Myös kokonaisuudessaan Stockmann-konsernin liikevaihto laski edellisvuodesta 4,7 prosenttia ja oli maaliskuussa 141,1 miljoonaa euroa.

Stockmannin tavarataloryhmän liikevaihto laski 5,5 prosenttia.

Stockmannin mukaan liikevaihdon lasku johtui valuuttakursseista, sillä Venäjän rupla laski ennätyksellisen alhaiselle tasolle euroon nähden. Myös Ruotsin kruunu ja Norjan kruunu olivat selvästi heikompia kuin vuosi sitten. 

Lue myös:

    Uusimmat