Sponsorointimarkat pysynevät ennallaan

Yritysten panostukset sponsorointiin näyttävät pysyvän tänä vuonna kutakuinkin ennallaan. Mainostajien liiton tuoreen kyselyn mukaan yli puolet yrityksistä aikoo säilyttää sponsorointipanostuksensa viime vuoden tasolla, viidesosa aikoo nostaa panostuksiaan ja viidesosa vähentää.

Mainostajien liitto kyseli jäsenyritystensä sponsorointiaikeita viime joulukuussa. Toimialoista kauppa lisää sponsorointiaan, mutta teollisuus ja palvelualat vähentävät. Suosituin sponsorointikohde on edelleen urheilu. Uusia kohteita kuitenkin etsitään, kiinnostavina mahdollisuuksina pidetään ympäristöä ja korkeakulttuuria. Kyselyyn vastannet yritykset käyttävät sponsorointiin tänä vuonna yhteensä 250 miljoonaa markkaa.

Sponsoroinnin tehoa seurataan entistä tarkemmin. Kyselyyn vastanneista yrityksistä 30 prosenttia ilmoitti mittaavansa systemaattisesti sponsoroinnin tuloksia. Viime vuonna tuloksia seurasi vain 24 prosenttia yrityksistä.
(STT)

Lue myös:

    Uusimmat