Soneran asiakaspalvelunumerot maksullisiksi

TeliaSonera muuttaa maksuttomat 0800-alkuiset asiakaspalvelunumerot maksullisiksi toukokuun alusta. Toinen päivä toukokuuta asiakkaat joutuvat soittamaan niin asiakaspalvelutilanteissa kuin vikatilanteissa maksullisiin 0200-alkuisiin numeroihin. Maksulliset numerot koskettavat laajakaista- ja kännykkäliittymiä.

Asiakaspalveluun ja Soneran tekniseen tukeen soittava asiakas joutuu pulittamaan myös jonottamisesta.

TeliaSoneran ulkoisen viestinnän johtaja Timo Saxen perustelee asiaa sillä, että maksulliset palvelunumerot ovat tyypillisiä tällaisissa palveluissa.

- Kannustamme ihmisiä hoitamaan rutiiniasioita internetissä, koska sitä kautta voi hoitaa suuren osan omaan liittymään liittyviä asioita. Täten voimme varata puhelinpalvelua niille asiakkaille, jotka nimenomaan tarvitsevat henkilökohtaista neuvontaa, Saxen sanoo.

Maksullisilla palveluilla yhtiö lupaa parantaa puhelinpalvelutasoa ja lyhentää jonotusaikoja. Saxenin mukaan puhelimessa annettava palvelu on lähinnä palveluneuvontaa asiakkaalle, joka tarvitsee tietoa eri palveluvaihtoehdoista.

Aiemmin Sonera ilmoitti muuttavansa laajakaista-asiakkaiden paperilaskut maksullisiksi. Huhtikuun alusta alkaen paperilaskusta joutuu maksamaan euron verran.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat