Sanomalehtien levikki lisääntynyt

Huomattava osa sanomalehdistä lisäsi viime vuonna levikkiään.

Sanomalehtien levikin tarkastuksen tuoreet luvut kertovat, että jakelumääräänsä kasvatti 40 prosenttia sanomalehdistä. Myös sanomalehdistön kokonaislevikki koheni hitusen eli 0,2 prosenttia.

Niin ikään mediamarkkinointiin käytetty rahamäärä kasvoi viime vuonna ja sanomalehdet ottivat mainoskakusta edelleen suurimman osan eli 49 prosenttia. Kasvua edellisvuodesta oli yli 6 prosenttia.

Suomalaiset ovat edelleen ahkeria lehdenlukijoita: Kansallisen mediatutkimuksen mukaan 86 prosenttia lukee yhtä tai useampaa sanomalehteä. Tuoreimman valtakunnallisen nuorisotutkimuksen mukaan 12-20-vuotiaista nuoristakin yli 80 prosenttia lukee sanomalehtiä.

Sanomalehtien Liiton toimitusjohtaja Taisto Riski pitää tärkeänä painettuun viestintään yhdistettyjen uusien jakelukanavien, kuten mobiili- ja verkkojulkaisujen kehittämistä, sillä ne ovat erityisesti nuorten suosiossa.

(MTV3-STT)

Lue myös:

    Uusimmat