SAK luopuu tv-mainoskampanjastaan

Kohuttujen mainoksien tarkoituksena oli SAK:n mukaan nostaa äänestysvilkkautta.

SAK luopuu kohua herättäneestä tv-mainoskampanjastaan. Mainoksia on arvosteltu yrittäjiä ja hyviä tapoja loukkaavaksi.

Näyttelijä Oiva Lohtander esittää mainoksissa huonotapaista pomoa, joka uhoaa ja naureskelee työntekijöille.

SAK:n johtaja Matti Tukiainen kertoi MTV:n uutisille, että SAK:n mainoskampanjan ainoana tavoitteena on jäsenten äänestysaktiivisuuden kohottaminen. Hän toteaa, että tämä vielä esittämätön mainos on herättänyt ristiriitaisia reaktioita. Hänen mukaansa julkinen kohu vaikutti päätökseen luopua tv-mainoskampanjasta.

- Mainoksen tarkoitus oli herättää mielenkiintoa vaaleja kohtaan. Sisältöä on kuitenkin tulkittu toisin kuin meidän tarkoitus oli. Mainoskampanja käynnistyy huomenna paitsi tv-mainoksen osalta, hän ilmoittaa.

Tukiainen sanoo, että herätevaikutus ennakkokohulla on jo aikaansaatu ja ihmiset ovat huomanneet että eduskuntavaalit ovat tulossa.

Myös kaikkien suurten puolueiden suunnalta on tullut kritiikkiä.

Lue myös MTV:n politiikan toimituksen esimiehen Timo Haapalan blogiSDP mattoon omasta heitosta - SAK veti mainoksen pois

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat