SAK käynnistää uuden jäsenmikrokampanjan

SAK on tänään käynnistänyt uuden jäsenmikrokampanjan. Kampanja on jo järjestyksessään neljäs, mutta aikaisemmista jäsenmikrokampanjoista poiketen uusi kampanja on pysyvä eikä määräaikainen. Jäsenmikrokampanjan lähtökohtana on antaa SAK:n jäsenille ja heidän perheenjäsenilleen mahdollisuus päästä mukaan tietoyhteiskuntakehitykseen kohtuullisin kustannuksin.

-Kampanja nivoutuu myös SAK:n tavoitteeseen saada tietoverkko kaikkien luottamushenkilöiden ulottuville. Alkaneen edustajakokouskauden aikana kaikille SAK:n luottamusmiehille, työsuojeluvaltuutetuille ja paikallisjärjestöille on tarkoitus saada Internet-yhteys ja sähköpostiosoite, kertoo SAK:n osastopäällikkö Eero Heinäluoma.

Laitteet valmistaa ja toimittaa kotimainen Pohjanmaan Mikro Oy eli Pomi. Pomi on aikaisemmin toteuttanut mm. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliiton MTK:n vastaavan kampanjan.

Kampanja koostuu kolmesta erilaisesta pöytämikropaketista. Lisäksi kampanja sisältää myös kannettavan tietokoneen. Tietokoneiden mukana asiakkaat saavat ilmaisen SAK-MTV3 Internet-liittymän.

SAK:n jäsenmikrokampanja koskee kaikkia SAK:n jäsenliittojen jäseniä, henkilökuntaa sekä ammattiosastoja. Kampanjassa ovat mukana myös Suomen Journalistiliiton, SAKKI ry:n, Suomen Näyttelijäliiton, Teatteri- ja Mediatyöntekijät ry:n ja Toimihenkilö-unionin jäsenet, henkilökunta ja ammattiosastot.

SAK:n ensimmäinen jäsenmikroprojekti aloitettiin keväällä 1998 ja sitä jatkettiin vielä kahdessa vaiheessa seuraavana vuonna. Projektin aikana jäsenmikropaketteja tilattiin yhteensä noin 15 000 kappaletta.

SAK:n viimevuotisen jäsenkyselyn mukaan SAK:laisista joka kuudes (17 prosenttia) suunnitteli tietokoneen hankkimista vuoden sisällä melko tai erittäin todennäköisesti. Luottamustehtävissä olevista tietokoneen hankkimista suunnitteli joka neljäs (24 prosenttia).

Lisätietoja kampanjasta löytyy osoitteista: www.sak.fi/jasenmikro ja www.pomi.fi/sak/sak.html

(MTV3)

Lue myös:

    Uusimmat