Sähköpostimainonta 40-kertaistuu

Jupiter Communicationsin tekemän raportin mukaan sähköpostien mainosmarkkinoinnissa liikkuvan rahamäärän odotetaan nousevan 7,3 miljardiin dollariin (n. 49 miljardiin Suomen markkaan) vuoteen 2005 mennessä.

Markkinointitutkimusryhmän mukaan yhdysvaltalaisten kuluttajien vastaanottaman sähköpostimainonnan määrä jopa 40-kertaistuu seuraavan viiden vuoden aikana.

Sähköpostimainontaan käytettävä summa nousee välineen hyvien markkinaominaisuuksien vuoksi viime vuoden 164 miljoonasta dollarista 7,3 miljardiin dollariin viidessä vuodessa. Samalla tutkimusryhmä varoittaa kuluttajien mahdollisesta kyllästymisestä jatkuvaan ilmoitteluun.

Tällä hetkellä yhdysvaltalainen sähköpostin lukija saa keskimäärin 40 mainosviestiä vuodessa, mutta vuoteen 2005 mennessä niitä uskotaan tulevan noin 1 600 kappaletta samalla aikavälillä.

Kova kilpailu asiakkaista asettaa yrityksille myöskin useita uusia haasteita, esimerkiksi korkean vastausprosentin sekä laadukkaan vuorovaikutuksen ylläpitämisen.
(MTV3-Reuters)

Lue myös:

    Uusimmat